Se schimbă legea pentru mașinile inteligente, decizia vine la Bruxelles: cum arată viitorul pieței auto
Actul european de date ar putea reglementa accesul la o piață de 435 de miliarde de dolari legată de datele din mașină.
Producătorii de automobile și furnizorii de servicii au agende concurente în această problemă.
Comisia Europeană lucrează la reguli care să asigure accesul echitabil la date valoroase despre mașini pentru companii și industrie, dar nu știe când vor fi gata, a declarat luni un purtător de cuvânt, în timp ce grupurile industriale se îngrijorează de concurența neloială din partea companiilor tehnologice din SUA și China.
Potențialul uriaș al pieței de mașini conectate, despre care compania de consultanță Fortune Business Insights spune că ar putea crește până la 400 de miliarde de euro până în 2030, a declanșat o luptă între producătorii de mașini și utilizatorii industriali cu privire la accesul la datele vehiculelor.
Producătorii de mașini caută produse software bazate pe date și servicii de abonament care să acopere totul, de la obiceiurile de condus până la consumul de combustibil și uzura anvelopelor, ca următorul câștigător de bani.
Proprietatea datelor, totuși, nu este definită clar în legislația UE, rezultând în actuala dispută între producătorii de automobile și cei care doresc să le acceseze.
„Comisia lucrează la pregătirea unei propuneri specifice sectorului cu privire la datele din vehicule. Va avea ca scop să completeze propunerea de Act privind datele, publicată în februarie 2022”, a declarat pentru Reuters un purtător de cuvânt al executivului UE.
Grupurile de servicii auto au făcut presiuni săptămâna trecută asupra Comisiei să vină cu o propunere legislativă, deoarece companiile de tehnologie din SUA, precum Google, au încheiat acorduri cu General Motors și Mercedes Benz.
Dealerii din UE și producătorii auto cer schimbări
ACEA, grupul de lobby al producătorilor europeni de automobile, a declarat luna trecută într-un document de poziție că este „îngrijorat că unele dintre prevederile propunerii (din februarie 2022) merg prea departe prin impunerea unor cerințe care sunt pur și simplu imposibil de aplicat”.
Acesta a recunoscut dreptul consumatorilor de a deține și de a partaja datele despre vehicule, dar a spus că cerințele din propunerea Data Act „vor crea incertitudine juridică cu privire la modul în care datele sensibile pentru afaceri vor fi gestionate și partajate în continuare odată ce sunt dezvăluite. Acest lucru va avea probabil un efect descurajator asupra cantității și calității datelor pe care companiile le adună și le procesează”, a adăugat ACEA.
Grupul de dealeri și furnizori de servicii europeni CECRA a declarat luna trecută că Legea datelor, așa cum a fost redactată, „nu este suficientă pentru a crea concurență efectivă în serviciile de automobile și mobilitate bazate pe date”.
Propunerea oferă utilizatorilor de vehicule dreptul de a revendica accesul la astfel de date și de a le partaja unor terți, cum ar fi atelierele de reparații, a menționat CECRA într-un document de poziție, dar a adăugat că producătorii de automobile au acces la funcțiile și resursele vehiculului pe care furnizorii independenți de servicii nu le au. .
„Acest lucru îi împiedică pe furnizorii independenți de servicii să dezvolte și să ofere servicii convingătoare și accesibile utilizatorilor finali pe condiții de concurență echitabile”, a spus grupul.